יום רביעי, 6 ביולי 2016

איך אבחון דידקטי עזר לי בחיים

שלום שמי רעות ויש לי בן בגיל 11 שלפני כ3 שנים עבר אבחון דידקטי. לא היתי כותבת או מספרת על זה אילולא השינוי שחל בילד מבחינה לימודית ואפילו חברתית והרצון שלי לעזור ולשתף את מי שרק אפשר כמה חשיבות גדולה יש לנושא הזה.

אז ככה, בסביבות גיל 8 עם עלייתו של בני לכיתה ג' שמנו לב שעדיין יש לו המון שגיאות כתיב שהוא מתקשרה בקריאה ובכלל מתקשה בהכנת שיעורי בית וכו'. כולם מסביבנו כל הזמן הרגיעו אותנו במיוחד המורה שלו של כיתות א' ב' שאמרה שזה יתפתח עד כיתה ג' וזה טבעי ונמראלי. רק המורה של כיתה ג' כבר בתחילת השנה העירה את תשומת ליבי שלילד יש קשיים ועדיף לבדוק באופן מקצועי ממה זה נובע ואם יש בעיות - אז למצוא דרכים לטפל בהן

אז לאחר בירור קצר הגענו למכון הישג ושם ביצענו לילד אבחון דידקטי על ידי צוות מקצועי. החוויה - שבהתחלה לא הייתה נעימה - הפכה את חיינו לטובה. כאשר באבחון מצאו אי אילו בעיות ונתנו לנו כלים להתמודד איתם וכיצד ניתן לטפל בהן ואו לעקוף אותן כבר לאחר תקופת זמן קצרה גילינו איך הילד פורח הן מבחינת לימודית והן מבחינה חברתית שזה חשוב לא פחות.

חשוב לי להדגיש פה - כאשר ישנו חשש מצידכם אפילו קל שבקלים על קושי כזה או אחר בלימודים, לחפש תמיד את ה"אחד" או ה"אחת" שיגידו לכם לכו לאבחון. כי זה יכול באמת לעזור מאוד.

עוד כתבות בנושא:

אבחון במתמטיקה
אבחון באנגלית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה