יום רביעי, 20 ביולי 2016

אתר רספונסיבי

הדיבור הכי חם היום בתעשיית בניית האתרים הוא בניית אתר רספונסיבי. אם אין לכם מושג על מה אני מדבר כנראה שאתם לא בעניינים ומאמר קצר זה מאפשר לכם להבין את הבסיס מאחורי הרעיון.

מזה אתר רספונסיבי

רספונסיבי = תגובתי, הוא אתר המגיב בזמן חי לשינויי רזולוציה. עקרונית עדיין אין שימוש נרחב ברעיון הכללי של שינוי ממשק המשתמש בזמן חי אבל הטכנולוגיה הזאת מקדימה את זמנה. היופי בעצם באתר רספונסיבי שאפשר להציג אתר מסויים בכל מיני רזולוציות תוך התחשבות ברזולוציה עצמה ולהחסיר / להוסיף אלמנטים כאלה ואחרים מהתצוגה.


למה זה משמש?

כאשר היום הסלולרי נמצא צמוד אלינו ואנחנו משתמשים בו כמעט לכל דבר גם לגלישה באינטרנט חשוב מאוד שאתרים יהיו מותאמים לסלולר. בשנים האחרונות יצאו כל כך הרבה סוגי מכשירים חכמים כולל טאבלטים שהוצרך בעצם להתאים כל תצוגת מסך - לרזולוציה של המכשיר בו הוא מוצג. אתר רספונסיבי מאפשר לבונה האתר לבחור אלו רכיבים / אלמנטים יופיעו באתר באיזה רזולוציה ובכך לאפשר לגולש לקבל את המידע הנחוץ ביותר במגבלת הרזולוציה בו הוא צופה כעת באתר.

האם חשוב שאתר ייבנה רספונסיבי

התשובה לכך היא פשוטה - זה מאוד חשוב - חשוב עד כדי כך שאפילו מנועי החיפוש ובראשם גוגל הבינו שחווית משתמש באתר רספונסיבי היא כל כך טובה וחשובה - שזהו פרמטר מאוד נחשוב בקידום האתר ובדחיפתו ע"י מנוע החיפוש למעלה בתוצאות. אז נכון שזה לפעמים יכול לעלות טיפה יותר יקר - אבל זה שווה כל שקל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה